Bli scout i Ottarps scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

För att gå med i vår scoutkår kan du antingen höra av dig till oss via mejl ottarp.scout@gmail.com eller komma direkt till något av våra möten, se Avdelningar för när och var vi träffas!

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet. Vi erbjuder även familjescouting för barn 5-7 år tillsammans med sina föräldrar.

Vad gör vi?

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. Vi kan hitta på allt från eldning, första hjälpen och självklart åker vi på en massa roliga läger där vi får träffa andra scouter.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger